outreach

Igar fick jag folja med ungdomsganget pa en mobile outreach, vi trangde in oss 13 st i bilen och akte till sowetho. ett av de storsta slumomradena har i Nairobi. Val dar satte vi upp ett talt och erbjod gratis HIV test till de som ville. Aven jag Hivtestade mig for att vara en god forebild, Negativt, som tur var!
Dessutom har jag fatt lyssna pa alla lokala kenyanska musiktalanger, lara mig swahili och sjunga svenska sanger for barnen.

 


 

 


Nar vi val skulle hem visade det sig att varan chaufor hade spenderat 6 timmar pa en bar och var full som en kastrull. Akturen hem kandes valdigt osaker da varan bil halften av tiden lag i fel korfalt och inte bromsade in alls for alla de tusen fartguppen och gropar som finns har. Nar min nya kompis Sara sa at chaforen att ta det lugnt skrattade han bara och sa "This is Africa"




Kommentarer
Postat av: Má

wow förväntar mig massor av afrikansk dans sen :) men jag tror ändå att han körde bättre än dej då vickan! ;)

2010-11-09 @ 13:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0