Rafting i Pacuare

Det har ar bland det roligaste vi gjort hittills! Ni skulle varar sa avundsjuk pa oss just nu, var guide var det snyggaste vi sett i vara liv, vi ar kara, och allt var otroligt vackert runt om oss. Det var meningen att vi skulle paddla i 4 timmar men da hande det som, enligt gudien, ALDIRG hander.. Vi fastnade i en sten och valte. Alla andra batar fick stanna och hjalpa oss och vi fick anvandning av sakerhetslinan som de hade med sej nar vi var tvungen att livraddas fran mitten av den varsta delen av floden. Dar var vi fast ca 40 minuter och medans ALLA guider forsokte fa loss baten som var nastan helt under vatten satt vi och spanade pa var perfekta guide, sa det var helt okej. Vi tar pa oss skulden (tillsammans med en oduglig israel). Vi paddlade inte tillrackligt hart! Men vi kom loss och fortsatte var tur, det var spannande, blott och roligt. Efter halva resan stannade vi vid ett slags indianlager och at mat som guiderna lagade, Burritos. Tyvarr flot salsan bort nar varan bat tippade, vi tar pa oss den ocksa, men det var gott anda.


Var guide i gra troja - snyggingen!





Hit gick allt bra.....



det kanske inte syns men baten ar under vatten och vi fick anvandning av kommandot
"EVERYBODY GET TO THE RIGHT SIDE!!!!"
Man kan saga att var guide raddade vara liv...




Men vi klarade oss, smidigt som krokodiler tog vi oss in i land...


varat "team". Vi satt i samma misslyckade bat.


ett av vattenfallen vi paddlade forbi.


lunchen

Nu sitter vi har med traningsverk och roliga minnen!

Idag har vi tagit en matrunda. Vi borjade med subway, fortsatte med bananasplit pa pops och avslutade med tva cheeseburgare var pa McDonalds. Vi har aven hunnit med att vara pa en hantverksmarknad och hittat den stora shoppinggatan. Nu vet vi vart vi ska shoppa innan vi aker hem!



Idag hande ocksa en rolig grej. Nar vi satt pa subway blev vi framvinkade av tva blonda killar. Nar kom dit visste han precis vilka vi var och sa: ni ar fran sverige va? och har varit pa en farm och jobbat? Vi blev helt paffa men det visade sig att vi suttit bredvid honom pa planet fran miami. Vi kommer inte alls ihag honom men tydligen hade vi gjort ett intryck.

Nu ska vi ga och laga middag, 5:e dagen med pasta och tomatsas. Vi har, efter att fatt lite hjalp, lart oss att anvanda gasolspisen har pa hostelet. Till efterratt blir det nachos och sangria!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-10-04 @ 07:38:25
Postat av: Mamma Karin

Hej flickor ! Efter ert djungeläventyr med macheter, ormar ,kräldjur och diverse tycker jag rafting verkar ganska snällt och ni hade ju både hjälm och livlina.Och vi har faktiskt gjort det! Jättekul!!men inte på en lika exotisk plats.Måste säga att Costa Rica lockar mer och mer.

Ha det bra och bli inte för vidlyftiga! Puss och kram

2009-10-04 @ 09:37:32
Postat av: Carro G

Hola chicas. Vad jag har skrattat åt era äventyr som ni har skrivit om, ni verkar ha riktigt roligt. :) Malin, nu när du verkar vara mer eller mindre expert på rafting så får du lära mig och Terese det.. så lär vi dig att hoppa fallskärm rätt (jag höll nämligen på att döda min instruktör när vi hoppade). :) Hasta la vista!

2009-10-04 @ 10:58:49
Postat av: dea gumman

Jag säger som Bobbo "vik hädan" (idag ska han lägga 6000:- i kollektet), jag är sååå himla avis på er brudar :) ser och förstår att ni har det meget morsomt, jag har det rätt gött jag också just nu även fast jag är i kramfors, men det är ju ganska mycket som costa rica kan jag tänka mig, ingen går säker! simma lungt <3

2009-10-04 @ 11:20:27
Postat av: mimmi

tänk om jag ändå kunde få hänga med er nu istället för att sitta i min lägenhet i snusksollefteå!! och jag skulle verkligen inte tacka nej till att steka lite med eran guide ;D ha lite kul för mig också brudar! saknar er. <3

2009-10-06 @ 17:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0