paraden...

...tar dod pa oss!!! Den har hallit igang sedan 9 imorse och den vill inte ta slut! Det ar 106 ar sen Bocas del toro  grundades. Alla manniskor, och da menar vi ALLA, fran alla 6 oar ar har och marscherar, dansar och spelar. Vi tittade ut imorse och sag dom "coola rasta gangstrarna" bara pa trummor, trumpeter och inplastade kostymer. Militarer och poliser hade egna upptradanden. Presidenten ar har och alla ska visa deras upptradande for honom som star pa en scen utanfor vart hotell. Vi har perfekt syn fran var ballkong (som var fylld med massa manniskor), bada pa presidenten och paraden. Det var kul i 3 timmar, sen borjade det bli enformigt.. Dom senaste 3 timmarna har vi forsokt att fly fran trum-ljuden men det ar omojligt (och olidligt). Vart vi an vander oss ser vi parader. Den ar overallt, till och med pa tv-skarmarna som tycks visa paraden hela tiden pa alla 3 kanaler. Vi tycker det ar jobbigt att se och hora paraden, tank dom som spelar. Dom har nu spelat och marcherat non-stop i 10 timmar. Igar var det fest sa manga ar nog bakfulla ocksa.

Nu har vi lyckats tagit oss in pa ett internetcafé dar det finns horlurar och musik. Formodligen kommer det halla pa hela natten. Nu borjar dom smalla raketer och vi kanner oss enbart ivagen nar vi forsoker korsa parad-vagarna! Men det ar anda mysigt, alla dansar pa gatan och sma matstand finns overallt. Varfor kan vi inte ha sant har i Sverige?

Panams president

 

Varan forsta aircondition har som sagt inte fungerat sa vi fick en chock nar vi kom in i rummet som kandes som 10 grader - airconditionen fungerar! Vi borjade huttra direkt och fick gashud, airconditionen var installd pa 23 grader. Vi vred fort upp den till max - 30 grader, men det hjalpte inte. Det var fortfarande iskallt. Det slutade med att vi stangde av den helt. Ingen mer aircondition pa den har resan! Det kommer bli en chock for oss nar vi kommer till stockholm, vi kommer aldrig overleva. Vi kommer landa i shorts, linne och flipflop. Den anda varma kladseln vi har ar var bob-marley mossa vi kopte i Puerto viejo men den vet vi inte om vi vagar visa oss i..  Hur ska det ga nar vi hoppar av i umea? mindre an en manad kvar nu forresten, 26 dagar tror vi. Hoppas ni langtar efter oss!

Bortsett fran paraden har vi det som vanligt underbart. Igar var vi pa en jattefin strand dar vi var helt sjalva tillsammans med palmer och blatt vatten! Idag hande nagot lite mindre underbart - vi blev tagna som horor och fick kommentaren: "you are very beautiful, i can pay you!". Vet inte om vi ska ta det positivt eller negativt men vi nappade inte pa forslaget iallafall.

 




Kommentarer
Postat av: sofie

ni va då kräsna jävlar också, har ni inte pengabrist snart? du malin letar ju jobb?! Haha ;)



Jag saknar eeer iaf!! Snart så, kommer ni.

2009-11-17 @ 09:57:22
Postat av: Linnsan

Aaah vilket paradis, vill ocksa till den stranden!!

Naaw, borjar kannas enformigt att saga att jag saknar er n'importe que!( what ever ) Jag saknar er! Altsa jag skulle inte ha skrivit det om ni inte fragat, jag menar, jag ar ju inte beroende av er eller sa... Eller ar jag?

Hahah flumm linnsan ska dra sig tillbackaa! PUSS

2009-11-17 @ 13:17:11
Postat av: dea

AHAHA åh va go ni är ! jag drömde att ni hade kommit hem utan o säga nått till mig ! så var ni i Ramsele och jag for runt kvarteret på björkvägen på en bob som man körde som en bil, rätt kul faktiskt! och jag fixar kläder tills ni kommer såklart !

don't worry be happy

2009-11-17 @ 15:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0