¨satan, det ar oss dom vill at!!!¨

ville bara ha med Vickans lilla replik nar 2 bevapnade militarpoliser pa motorcykel med sirenerna i full gang kommer efter var taxi, vikar oss at sidan och stannar bredvid oss. Saklart var det inte oss dom ville at men hela situationen var ratt komisk, paniken i Vickans ogon, min tanke ¨jaha, da blir det haktet¨ utan att vi egentligen har gjort natt. Jag vet inte men varje gang vi ser en polis eller militar hoppar mitt hjarta upp i halsgropen. Kan det vara for att vi har hort att polisen ar dom man kan lite minst pa. Att dom hjalpte oss fran att bli ranade gjorde tyvarr inte dom mer palitliga, inte heller nar dom fragade om Vickans nummer efter hjaltedadet...

Nu har vi iallafall tagit oss tillbaka till Panamacity fran San Blas dar vi har varit nastan en vecka. Tank er alla dom har palmbilderna med knallblatt hav som brukar visas i resekataloger och pa internet. Precis sa sag det ut pa on vi hamnade! Frank´s o (Frank var agaren, en liten glad gubbe). On var nog inte storre an... ja jag vet inte men det tog nog inte mer an 5 minuter att ga runt den. Det fanns nagra stugor och ett mat-hus dar vi fick frukost, lunch och middag som serverades av indiankvinnor i fargglada klader och med massa smycken. Det bodde tva familjer pa on och dom tre sista dagarna ville till och med vadret vara pa var sida! Havet var knallblatt och vi fick, till en borjan, bo sjalva i en halmhydda med palmblad som tak. Jag gjorde sjalvklart misstaget att valja barnsangen med ett for kort lakan men det gick lika bra anda. Bade jag och vickan utsattes for vatten-dropp nar det var regnstorm (varje natt). Man vad kan man begara av palmtak. Efter nagra dagar fick vi rumskompisar, tyvarr kan jag inte pasta att vi tyckte om dom efter tre natter dar dom holl oss vaken hela natterna av olika anledningar. Men allt kan inte bli som man vill! Sa under 6 dagar kan man saga att vi gjorde absolut ingenting forutom att ligga pa stranden, bada, lasa och ata. Helt underbart!


Som sagt ar vi tillbakat i Panama city och har spenderat 2 heldagar och en halvdag pa Albrook mall igen. Det ar otroligt stort och pa tredje dagen lyckades vi antligen komma till slutet av kopcentret (och da ar en heldag fran 10 pa morgonen till 7 pa kvallen!). Sa nu har aven Malin skaffat en extra cabinvaska! Sa nu ar vi glada och panka (iallafall Malin). Vi har aven hunnit ga pa tva biosar: New moon och 2012 (Ja, allt fanns pa Albrook mall) Pa new moon fick vi gratisbiljetter till en till bio pa grund av storningar under filmen, sjalvklart hann Malin kasta bort sin fribiljett innan hon visste vad det var men bio var billigt sa det gjorde inte sa mycket.

Panamakanalen har vi ocksa hunnit med att se! Det ar ju ett maste om man ar i Panama! (Malin visste inte ens vad det var innan vi kom hit). Det var intressant en stund. Det ar ju trots allt ett underverk!

10 dagar kvar av "livet med en ryggsack", eller 13 om vi raknar med hemresan, och det gor vi.. det kanns som battre sa.. Sa nu ar det dags for var onskelista!!!
  • Vi vill, till att borja med, ha massa god vanlig mat! Kott och bearnaisesas, Tacos, spagetti och kottfarssas, Enchiladas, Bjorns fisk och skagensas (Victoria bjuder in sig pa middag), Korv och makaroner (stuvade till malin), Annas thaikycklinggryta (Malin bjuder in sig pa middag), Kroppkakor, Sofies korv i tunnbrod, osv...
  • GOSAKER!!! Vi vill ha julbak i massor! Lussebullar, knack och pepparkakor. Det ar ocksa viktigt med glogg och varm oboy...
  • MARABOU!! i massa smaker (Helst Schweizer not) och losgodis! 1kg var.
  • Ett varmt valkomnande!!!!!!!!!!!!
Det ar val inte for mycket begart...

Kommentarer
Postat av: mamma Anna

Hej älskade Blåsippor

Åhh vilka vackra bilder, man blir ju inte alls avundsjuk eller så.. Önskelistan är härmed mottagen. Inga problem. Det blir så härligt att ni snart kommer hem (fastän ni kanske inte känner på riktigt samma sätt) Ni ser verkligen bruna och utvilade ut, skönt att se. Ha det så underbart och som vanligt var rädda om varann. PUSS PUSS

2009-12-02 @ 14:49:28
Postat av: Linnsan

Aaaah, jag vill ocksa ha det klarbla vattnet och de grona palmerna! En sak att glodja mig at iaf - ni kommer hem innan mig, vilket bidrar till att ni maste anordona min valkomms cermoni! Jag har fortfarande 15 days to go! dock inte lika vemodigt som for er, eftersom det bli tillbaka resa for mig!

PUSSSS

2009-12-02 @ 16:17:16
Postat av: Mamma Karin

Gummor små!

Det är klart ni ska få ett varmt välkomnande ! Först och främst en jacka kanske...nu har äntligen vintern kommit till Ramsele, lite snö lagom till Kajsa Kavatmarknaden och 16 - på morgonen idag!..Sedan får väl mamma Anna och jag

slå våra kloka huvuden ihop så ni inte blir besvikna och vänder!!

Lite info bara ... den nya goda Marabou mjölkchokladen heter sensation youghurt- raspberry!

Såå god! Mmmm

Nu ska jag hem och baka lussebullar och kola! Viktoria!!Du måste smaka min kola. den är i din smak tror jag!

Puss och kram! Jag är så glad att ni tänker komma hem!Och Jonas längar till sitt favoritsyskon som är så snäll men har så mycket "förstörelsekraft!Citat av ett mkt klokt barn!

2009-12-03 @ 13:14:00
Postat av: Ewa

Är ni uppdaterade på saltlakrisplopp? fattar inte att dom säljer den, det skulle jag aldrig göra! helt underbar, men som Karin sa - man måste köpa 2&2! Välkomna hem !

2009-12-03 @ 21:02:58
Postat av: sir markus

ja ställer damsugarn innan för dörren! du kan börja med mitt rum, sen kanske de blir en karamell!

2009-12-04 @ 16:45:54
Postat av: dea gumman!!!

Både jag och hanna är så exhalterade inför nästa helg, dock av lite olika anledningar! Jag såklart för att ni kommer hem, och hon för hemfärd till DALLAS (lite avis där också) och, jag ska med lite hjälp ska eran lista fullföljas !!!

2009-12-05 @ 14:58:46
Postat av: Svabben

Härliga foton!

2009-12-06 @ 22:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0