Giraffer

Hej hej bloggen! long time no see!
Jag maste saga att jag kanner mig valdigt stolt over mig sjalv, jag har namligen lart mig anvanda matatus, sma minibussar som skapar trafikkaos i staden, men ar mycket billigare an taxi. Sa nu i helgen akte jag och Anne, min vardsyster till andra anden av stan, flera byten mellan buss och matatus, och akte till ett giraffe center! Vi fick klappa och pussa pa giraffer. Riktigt haftigt. Sen sa har jag ocksa hunnit boka safari. 19 november bar det av till maasai mara!







Annars flyter allt pa bra! Jag har fatt en till bror, Peter, som har kommit hem fran universitetet for tva manaders lov! Borjar fa lite panik eftersom jag snart maste tvatta klader och har handtvattar ALLA sina klader (i kallt vatten dessutom). De anvander ocksa samma tval till att diska, tvatta, duscha kropp och har. Sa ni dar hemma uppskatta era tvattmaskiner! Har anvander de heller inte dammsugare, sop eller skurmopp utan dammtorkar golven med trasa.



Dagen i siffror
Antal myggbett: 58 (tack peter for malariatabletterna)
Antal tappade kilon: 5
Antal timmar fast i trafikstockning: 3
Antal kilometer gadda for att kopa choklad: 4




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0