bedbugs

ojojoj vad kul afrikanerna har at mig for att mina hander ar helt uppskrapade och blodiga/variga. Tydligen ar det kul att vitingen inte ar van att tvatta for hand. Till mitt forsvar sa var tydligen inte de andra praktikanterna sarskilt mycket battre an mig.

Jag har ju lyckats fa sjuuukt mycket myggbett over HELA kroppen. Sa pass mycket att inga kenyaner tror att det ar myggbett. Min vardmor tror att det ar nagon typ av allergisk reaktion, kanske mot duschvattnet eller mot deras agg eller mot graset. Darfor tvingade hon mig igar till doktorn. Doktorn sa direkt att det inte ar myggbett utan nagon slags allergisk reaktion och gav mig antibiotika och allergitabletter i en brun pase. 

Grejen ar att det INTE ar nagon allergisk reaktion, utan bett fran nagon insekt. Det ser exakt ut och kanns som myggbett bara det att det ar valdigt valdigt manga av dem. Jag far dessutom bara nya bett under natten (trots att jag sover under myggnat, anvander myggspray och har langa byxor, sockar och langarmad troja) sa efter att ha googlat sa tror jag att jag har bedbugs i min sang!

Bedbugs forsvinner ALDRIG och kan leva i 16 manader utan mat (blod) de anda sattet att doda dem ar att tvatta i 60 grader i tva timmar. Synd att jag varken har varmt vatten eller tvattmaskin. Ironiskt att bara 70% far synliga och kliande bett av bedbugs, kul att man ar en av dem. Bara att sta ut med kliande bett helt enkelt.


http://bedbugger.com/photos-of-bed-bugs-and-signs-of-bed-bugs/

Ni dar hemma kan forresten rakna med att bedbugsen/ vagglossen foljer med hem eftersom de sma rackrana tydligen satter sig i kladerna ocksa!



Kommentarer
Postat av: mailo

håll dej borta från mej när du kommer hem niggah

2010-11-16 @ 15:00:36
Postat av: Jossan

Det var exakt samma för mig när jag kom till Kenya!

Jag hade "myggbett" överallt! Och dom kliade, såg ut och kändes exakt som myggbett. Men alla kenyaner trodde det var något annat. Jag gick dock aldrig till någon doktor, men de försvann av sig själv efter ett tag.

Får hoppas att det gör det för dig med!

2010-11-16 @ 19:26:06
Postat av: malin

vickan bedbugs är med i illustrerad vetenskap! dom sprutar in gift i en på nätterna så man inte ska vakna när dom äter på dej. Sen svider det och kliar efter.. dom försvinner inte från husen eller sängen.

2010-11-17 @ 09:15:59
Postat av: Pappa

Det låter inte kul det där men här är det -17 grader så det hjälper nog att lägga ut kläderna när du kommer hem så fryser dom ihjäl..

Sköt om dej..

Kram

2010-11-17 @ 18:49:48
Postat av: Má the doctor

stackars dina händer! men jag hoppas kläderna blev rena iaf! ;) Nä fy dom tar du int med dej hem de kliar like hell!! de vi gjorde var att sopa varje morgon och kväll runt sängen, tvätat sängkläderna med typ såpa eller nått annars är det salt och plastlakarn som gäller för ett tag!! ;)

puss!

2010-11-17 @ 22:17:25
Postat av: Josefin Risedal

Hej! Hittade din blogg nar jag snokade runt lite, kul att lasa! :-) Dock mindre kul med bedbugs.. Jag hade sallskap av dem forsta gangen jag var i Thailand. Vilket He*vete! Jag fick jattesvullna ben och det kliade sa fruktansvart! Hoppas du lyckas gora dig av med dem illa kvickt! Annars Hoppas jag att du har det bra i Afrika! :-) Kram Josefin (kvantum)

2010-11-18 @ 02:16:54
URL: http://www.josefinr.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0