Lake Naivasha

Som den sanna friluftsmanniska jag ar sa akte jag i helgen ut och campade med min kompis kamau. Vi akte till Lake Naivashia som bara ligger ungefar 2 timmar fran Nairobi och dar forsta problemet blev att satta upp taltet. Det visade sig att ingen av oss hade sarskilt stor erfarenhet av taltning sa det tog oss ungefar 2 timmar att satta upp taltet, men sa har glada blev vi nar vi lyckades!



Dagen efter hyrde vi cyklar och cyklade genom nationalparken Hells Gate, sammanlagt cyklade vi 26km och hajkade i 3 timmar ( eftersom vi var for snala for att betala for en guide och gick vilse "hur svart kan det va?")
Vi kom i alla fall valdigt nara naturen och djuren och det var valdigt vackert och en otrolig och lite laskig kansla att komma sa nara zebrorna, bufflarna, babianerna och girafferna, speciellt eftersom det ocksa skulle finnas nagra enstaka hungriga lejon.










Pa sondag betalade vi dyra pengar for att anvanda granncampingens pool. Passade pa att jobba lite pa brannan och simma runt i den pyttelilla poolen.



I mandags sa blev det mer badande da jag och Sara upptackte en pool pa ett hotell i narheten och sen sa blev jag ovveraskad med fodelsedagstarta och sang, inte illa!














Fick ett par fina skor gjorda av bildack och en arsenaltroja, ar nu ett officellt fan.


Igar sista dagen med familjen sa delade jag och sara ut lite julklappar och glass.







Jaha, vad mer da? nu ar jag i mombasa tog nattbussen hit igar kvall och nu hittills har jag lyckats hittat ett hotell och blivit kompis med en tuktuk kille som har visat mig stan. Nu ska jag strax ga och luncha med min kompis Jedidah fran Nairobi som ocksa av en handelse ar har i mombasa! Puss pa er alla


 


Kommentarer
Postat av: Philip

VÄLKOMMEN TILL FAMILJEN

2010-12-22 @ 17:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0