svettiga, roda och ackliga

vi ar inte fresha! det ar 35 grader och vi svettas som grisar. Alla andra gar med langarmade trojor och langa byxor, vi har short och linne och ser ut som turister. Vi har nu gatt runt och utforskat San josé. Vi gar runt i cirklar och tror att vi ser nyas saker, men har upptackt att vi ror oss pa nastan samma stalle hela tiden.
Vi motte var nicaguransca van (som vi forsokte undvika sa gott vi kunde, men lite svart med tanke pa att vi ar dom enda blonda turisterna i hela stan). Han blev lite val nargangen, vi fick manga kramar och han ville halla hand, vi fick lite panik och skyndade darifran. Nu ororar vi oss lite for att han blev arg och har tagit sej in pa vart hotellrum och vantar pa oss. Hoppas vi ar paranoida.


Vi njuter av 2 banana split i solen. Inte alls svettiga, och definitivt inte ackliga!


Malins spanska uppdrag1: bestalla servetter pa spanska! Gick hur bra som helst!!!
"hola señor, tienes un papel porfavor?" dom forstod inte men jag sa det iallafall!


Vi har atit pa en "soda" - billigt och skabbigt matstalle! Vi fick en soppa med nagot som sag ut som blackfisk/tunga. Tack for koltabletterna mamma Karin, dom lar behovas ikvall!

Nu bar det av pa nya aventyr.

Kommentarer
Postat av: Sofie

svettiga röde och äckliga men jag tycker om er endå. de e bevis för att jag är världens bästa kompis ;) haha. jag saknar er tjejer.. jag gillar klassen och så, men inget går ju upp emot er. ni ser iaf ut att ha det ashärligt, så det känns bra :) eller aa, bra om jag tänker på er, men inte om jag tänker på hur tragiskt liv jag har medans ni lever livet där borta. aah.. och ni, det här med att jag ska ha en blogg känns Väldigt drygt. Jag kan vara en Aktiv Kommenterare på eran blogg istället ;) haha. <3

2009-08-27 @ 16:00:22
Postat av: alla Ö-viksbor samlade på Gunillas födelsedag

Hej tjejer!

Kul att se att livet leker borta i Costa Rica.

Vi tänker ofta på er.Hoppas att allt fortsätter att flyta "lugnt". Här är det full rulle.Pojkarna och Sanna leker. Kaka springer efter och försöker hålla ordning på dem. Nu blir det tårta!Ha det bra så länge!

2009-08-28 @ 17:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0