Malaysia, Georgetown

Nu har vi antligen lamnat Thailand och befinner oss i Malaysia i staden Georgetown pa on Penang.. Jag borjar kunna peka ut oss pa kartan och det kanns otroligt bra att antligen komma till ett nytt land, hittills utan tjatande tuk-tuk man! Dock springer det Indier och kineser overallt dar man forvantade sej.. malaysianer?

Gillar redan landet! Kom in utan 4 timmars vantan pa gransen, utan att masta fixa med visum och utan att sitta 15 timmar i en buss bredvid okanda man som gillar ta upp 2 platser och samtidigt smeka svenska tjejer pa laren! Ne, 9 timmar sen var vi framme vid hotellet! Snabbt och smartfritt!

Maten ar god och det ar formodligen har jag kommer lagga pa mej 5 kg bara av naambroden som jag bestaller till maten! Det ar otroligt billigt har an sa lange.. Vi har fatt hora att det ska vara dyrare an Thailand men blev positivt overraskade nar vi betalade 20kr for en fin indisk lyxmaltid! Idag hittade vi aven en chokladbutik med smakprover sa jag kanner att vi ar i paradiset!

Imorgon far vi vidare till Cameron highland och moter forhoppningsvis Kicken om han inte far till Thailand igen. Typ ett bergsomrade med te och jordgubbsplantage, 15-20 grader och djungel.. Lite miljoombyte fran 40 gradiga stader och strander och det kanns mer an okej. Helst nar vi bara hort bra saker om stallet! Hoppas bara inte myggen byts ut till malariamygg for da kan jag ligga illa till, dom verkar gilla mitt fylliga blod.

Och.. an sa lange har vi inga fungerande kameror sa inga bilder for varken oss eller er! Synd, for chokladen var en upplevelse for sej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0