sunny sunny

Ojojoj maste bara saga hur mycket jag alskar manniskorna har! Trevligare manniskor finns inte! Vart man an gar borjar folk pa gatan, i bussarna och i affarerna prata med en, kenyanerna ar valdigt sociala! I sverige ar det inte ofta man borjar prata med nan framling bara sadar! Nar man moter nan pa landsvagen sa halsar man alltid. Trevligt! I sverige kan vissa inte ens forma sig att halsa pa ica-kassorskan.

Maten har ar dock en STOR besvikelse. Vi ater samma mat hela tiden, varierar mellan nagra fa olika ratter som smakar i princip likadant. Oftast en slags gryta med morotter, bonor, potatis och sega kottbitar, ibalnd lite majs i (inga kryddor. alls). Ofta ater vi ugali, en slags majsgrot som ar halvhard och klibbig. Valdigt smaklos och smakar ungefar som slemmig sand. man tuggar och tuggar och nar man val har lyckats svalja satter den sig som en sten i magen, mattar valdigt bra. Efter ugali blir jag inte hungrig pa typ 24 timmar.


For att kompensera for den smaklosa maten har jag hittat mig en ny favoritchoklad som jag tjuvater sa fort jag far chansen. mjolkchoklad med kokkos och cashewnotter- riktigt riktigt god!

Trivs i alla fall valdigt bra har, underbart vader och underbara manniskor! Imorgon aker jag pa safari!!
Trevlig Helg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0