Hakuna matata

Ojojoj vad tiden gar, mindre an 4 veckor kvar tills jag ar hemma igen, hoppas ni langtar!

Sa vad har hant sen sist da? Har hunnit vara pa tva olika dansforestallningar och kollat pa min kompis som dansar. sa lite kultur har jag fatt uppleva, fick faktiskt se danser fran over halften av kenyas 42 stammar . Sen sa fick jag prova pa det omtalade nattlivet i westlands.
Sondag sa tog jag och Sara ut familjen pa lunch, kyckling, det uppskattades mycket!

Sen har jag jobbat pa varje dag i olika slumomraden och njutit av etiopisk mat, kenyansk musik och lokal ol.

 

Anne fick prova att rida for forsta gangen i sitt liv, kul men laskigt tyckte hon!


Barnens dag i mathare


Barnen (och vuxna) alskar mitt har och tar tag i det sa fort de far chansen, (nar som helst, i matatun, pa restauranger, i slummen.. ja nar man minst anar det sa ar nan och drar i haret.) Har pa barnens dag sa gjorde de sitt basta for att gora flator i hela haret. Fint vart det.

Har ocksa fatt en ny syster, Eva, som nu har kommit hem for jullov fran boarding school. Superfin tjej pa 15 hostar som gillar att dansa och sjunga. Pa tal om musik sa ALSKAR de min ipod och har helt sonika stulit den fran mig sen cirka 5 veckor tillbaka. Nu har aven storebror upptackt ipoden, han ar GRYMT imponerad over all bra musik.  ibland om jag har tur kan jag ocksa fa lyssna.




Forresten for er som fortfarande oroar er for bedbugsen sa kan jag tala om att jag har forintat ALLA. Det tog sin tid men efter att ha sprayat hela sangen med crawling insect killer, spray som dodar spindlar kackerlackor mm. (och luktar bensin/gift/targas och far ogonen att rinna na fruktansvart) ungefar 49 ganger sa verkar det som att alla ar borta. Sa inga mer bett, dock valdigt manga fula arr... men asch vadda!

Kommentarer
Postat av: dea

hahaha! bild nummer 2 kan va det bästa jag sett <3

2010-12-10 @ 15:15:44
URL: http://andreahagglund.blogg.se/
Postat av: Pappa

Klart vi längtar tills du kommer hem. Men du har det nog så varmy och skönt där. Här pendlar det mellan minus 10 och minus 25. Sköt om dej!



Kram

2010-12-10 @ 16:41:59
Postat av: Mamma Anna

Trevlig kille på bild 4. Den jackan ser väldigt bekant ut... oops han har visst en likadan som du..

Det är klart vi längtar ihjäl oss efter dig, vår sockerpingla. Jättefina bilder man blir så varm innombords, kan behövas här är - 20 grader. synd att vi tog ner din varma jacka till skåne..

1000 pussar och kramar till dig och dina vänner

2010-12-12 @ 16:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0