Nairobbery

Nu har jag varit har i Nairobi i nastan tva manader och enligt den nya volontaren (en kvinna pa ca 50 ar fran australien) ar det ett under att jag har overlevt eftersom jag:

 

-          Borstar tanderna i kranvatten

-          Ater kott ute pa restauranger

-          Dricker samma vatten som kenyanerna

-          Ater mat och frukt i slummen

 

Hon sjalv skulle aldrig dromma om att ata eller dricka nagot som inte kommer I en forseglad flaska eller burk.

 

Kanner mig valdigt nojd over att ha klarat mig tva manader i superfarliga Nairobi utan att ens ha blivit ranad en endaste gang! Antingen ar det for att jag helt enkelt ser for fattig och sluskig ut for att nagon ska bry sig om att rana mig eller for att alla obehagliga typer har sett att jag hanger med de coolaste och farligaste gangsta killarna fran slummen och darfor inte vagar rana mig……  Det kan ocksa vara sa att Nairobis rykte som den farligaste staden i ostafrika ar lite val overdrivet. Jag vet inte.

 

Igar hade jag tjejkvall med mina smasystrar da jag tvingade dem att farga mina ogonfransar. Kanns skont att inte se ut som en albino langre men a andra sidan sa har jag svarta flackar lite overallt, pa nasan, pannan, armarna osv. Men fortfarande, SNYGGT!

 

 

Jaha nu ar sista dagen har pa jobbet avklarad, imorgon drar jag ut och campar (alltsa pa riktigt, med talt och sovsack!!) over helgen!

 


Kommentarer
Postat av: Östen och Dorthy, Lina och Erika

Hej Vickan!



Kul att se att du har det bra. Stort Grattis på födelsedagen från oss alla. Idag har vi lilla julafton och har klätt julgranen. Knäcken kokar på spisen och det luktar gott. Vi längtar tills vi ses igen. Kram från oss alla

2010-12-19 @ 18:26:56
Postat av: g girl

chansen är stor att dom vet att du har en ganska tuff gangsta kompis hemma i sverige också..

2010-12-22 @ 08:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0