nedrakning...

nu har nedrakningen borjat. Vi tanker smita harifran pa fredag morgon, och vi kanner ingen skam. Vi laste just pa farmens hemsida att volontarer ska fa bo pa farmen i ett tradhus, ata med familjen, lara sej saker som att gora get ost och massa andra farmar grejer. Men inte det, vi blir utkorda mitt i skogen sjalva med Mr. Darcy. Dom brydde sej inte ens om att beratta om tsunamivagorna for oss, ge oss glodlampor eller fixa duschen. Nejnej dom svenska tjejerna far klara sej sjalva!  Det ar alltsa bara fem dagar kvar nu, sen far dom klamma larv-knolarna sjalv pa geten! Darcy har fatt otacka knolar med larver i. Nu har mamma karin ocksa halsat fran palle att aven vi kan fa dom, larverna alltsa. Sa nu ar det inte bara rabies och ormar vi ska oroa oss for.

Dagarna pa farmen blir bara langre och drygare. Victoria har kopt en spansk bok - anglar och demoner pa 750 sidor. Malin pluggar spanska flera timmar per dag. Vi borjar agna oss at att laga saker pa huset och plocka bananer resten av tiden. Dessutom sover vi 13 timmar per dygn!

Vi har iallafall hittat ett noja. Vi gor hawaii kjolar. Nu ska vi bara fa ner kokosnotter till overdelen!

Darcy har gatt och blivit aggresiv och vi forstar inte varfor. Varje dag ger vi han bananskal och dubbeldos mat men anda envisas han med att stanga oss i rumpan sa fort vi vander ryggen till! Vi kan inte lita pa han langre. Nu ar bade han, katten, fladdermossen och den minsta hunden galen. Hunden biter vara kycklingar, an har han inte gett sej pa oss! Men det kommer, tysken envisas om att behalla hunden - hon alskar den och pratar bebissprak pa tyska med den hela tiden.


Nu ska vi ga och ata (som vi har gjort hela dagen) och halla oss borta sa lange som mojligt fran "huset"!



Nu star tva costaricanska barn och stirrar pa oss. Ibland gar dom bort och skrattar lite gran sedan kommer dom tillbaka och staller sej. Undra varfor?

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Hej töser! Lite nyheter hemifrån...Adde har fått skjuta en älg. farbror Anders också!Kyrkoval i helgen, jag kom sist i Bowlingen igår,ch mormor och farmor hälsar.

Och jag har slutat tjata!

KRAM,KRAM

2009-09-20 @ 09:38:55
Postat av: Mamma Karin

Malin,,jag förväntar mig att du är spansktalande till jul..och Viktoria!jag är imponerad!750 sid!

2009-09-20 @ 09:43:53
Postat av: Linnsan

Ni klarar er fint dar borta ju! :) ingen kan som ni kan! saknar er dock och utifran att forsta min blogg ratt saknar jag era pussar med! ta hand om er, and don't forget, always look on the bright side of life!

2009-09-20 @ 17:00:33
Postat av: Mamma Anna

jag tycker att det är en alldeles utmärkt idé att lämna farmen. Det finns mycket bättre ställen, jag är rädd för att ni också blir tokiga där som djuren verkar bli.Var rädda om er och innan ni vet ordet av så är ni på väg mot nya äventyr,(några dagar går faktiskt fort) Många kramar från hela faamiljen

2009-09-20 @ 21:05:20
Postat av: Ewa

Kan se till min förfäran att geten lever ännu! lite annan uppdatering än den från Karin kommer här; Just nu visas en Mari Ljungsteds film DUBBAD från tyska! en vecka kvar tills jag åker till Hurgada..Karin och Jonas har hälsat på en snabbis idag.Snart 3 månader kvar till jul och då är ni väl hemma! Kramar

2009-09-20 @ 21:51:42
Postat av: Älskade lillasyster Elin

Hej.Har ni det bra i helvetet. Det såg ganska ruggit ut från början fast det finns fina hästar där .jag vill ha en egen häst. kan ni ta med den vita. den är nog finast. Nu ska jag och rida hos Mona och Susannne i Stöcke.

ha det bra där

med hästarna. Jag vill inte vara dig.föe mycket ormar och fladdermöss. puss puss elin

2009-09-21 @ 16:02:11
Postat av: Anonym

Hej Viktoria o Malin Har i Strand ar allt som vanligt vi gar i skogen och plockar svamp. Vi har forstatt att ni har det inte sa bra.Ni MASTE medela att ni lamnar farmenannars kan dom borja efterlysa er.Hoppas ni far det battre pa nastafarm.Mormor o Morfar

2009-09-22 @ 19:58:28
Postat av: farmor och Kaka

Hej Malin! Döda geten och stick från farmen lämna inga spår efter er! Nu måste ni byta upp er, Beverly hills kanske? Vi vill inte plocka underhudsmaskar från er när ni kommer hem ,bara beundra er solbränna och flytande spanska. Latest news; småkusinerna i Arnäsvall har börjat skolan och det börjar gå bra. Kaka skall kanske hämta hem en bil från Dalarna imorgon om den är fin-Subaru jeep. Bjuder på skjuts Malin!

Farmor går från kantarellställe till kantarellställe, senast plockade hon 12 liter i Byviken. Tänk dig gula kantareller stekta i smör på en rostad och ett iskallt glas mjölk! Kul att läsa Er blogg. Vi hörs mer! Kramar Farmor och Kaka

2009-09-25 @ 20:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0