little corn island

som sagt ett litet paradis pa jorden. Nu har vi varit har i en vecka, det har varit storm och regn hela tiden men vi bara njuter anda! Alla ar sa trevliga och glada har och nu vet vi varfor! vi fick hora en berattelse av var sa kallade van (tydligen var han en tjuv och ar nu utkastad fran on), men sa har gick den pa halvt oforstaelig jamaicansk engelska och massa vilda handgester...

"utanfor den har on finns en valdigt viktig drug-trafficing rutt som colombianerna utnyttjar effektivt och ofta. For tva manader sedan nar ett fraktbat var pa vag hem med pengar blir dom pakomna av militaren (eller kustbevakningen vet inte om det finns nagon skillnad). Iallafall sa slangde colombianerna i ca 1 000 000 dollar drogpengar i vattnet och ni kan ju bara tanka er vad som hander da. Millitaren reagerar sa att dom skjuter hej vilt mot stranden for att traffa colombianerna och alla pa on, inklusiva turisterna slanger sej i vattnet och plockar pengar... Dom rika pa den har on lever alltsa pa upphittade drogpengar och lever livet, uppgraderar fiskemotorerna fran 40 hastar till 200 (egen upptakt fran mej och victoria) och sa vidare."

Bullshit tankte vi och nickade och lyssnade intresserade, men det visade sej vara sant nar var yoga-mastare till granne har hort samma historia fran turister som var dar... Elsa (som har hand om vart boende) har en pistol som hon anvande for nagon dag sedan ocksa nar var "sa kallade van" (alltsa killen som blev utvisad) halsade pa hennes camping..

Hittils har vi bara tagit det lugnt, valdigt lugnt! Vi har mest bara legat i hangmattor, suttit utanfor var hydda eller vandrat omkring och lunkat pa. Vi kanner oss valdigt noja och just nu kan livet inte vara battre! Visst tanker vi och langtar efter cheeseburgare da och da eftersom vi just nu lever pa snickers, oreos och cocosnot brod som barnen saljer men annars njuter vi Hela tiden. Borjar dock gruva oss for batresan iorgon som kommer ta 12 timmar i orkanvader tillsammans med kor och grisar som kommer gora oss sallskap nar vi hanger ut over var sin reling och spyr men det kommer nog ga bra det med!

Vi har lyckats tagit oss ut pa ETT aventyr den har veckan - vi har snorklat med hajar och dodliga jatterockor (ni vet sanna har som dodade krokodiljagaren). Vi har alltsa overvunnit hajradslan och victoria har lekt en meter fran dodsrockorna (var inte oroli anna, hon sag proffsig ut och hade laget under kontroll). Jag var pa ett annat stalle och hade fullt upp med hajarna.. jag var om mojligt annu proffisgare eftersom jag holl mej i vattnet och inte kravlade upp pa baten efter en och en halv timme pa grund av sjosjuka i vattnet (jaa ni hor ratt, victoria blev aksjuk av att simma!!!). Men hon sag proffsig ut sa lange hon var i vattnet!



Ja mamma Karin, tank att du visste det, Malins kamera har gatt sonder! Men lyckades ta denna otroligt proffsiga bild iallafall!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Hej älskade blåsippor

Jag gruvar mig redan för eran båtresa.. men som sagt det går nog braa. Sjösjuk av att simma, neej Victoria jag tror inte det, min gissning är att du har för lite energi i kroppen. Finns det verkligen ingen riktig mat att äta där. Skönt att ni ska till fastlandet igen. Ha det så underbart och som vanligt var rädda om er. många kramar till Er

2009-10-25 @ 10:35:08
Postat av: Mamma Karin

Hej flickor

Har ni kommit till fastlandet ännu? Jag har liksom mamma Anna gruvat för denna resa och knappt vågat titta på väderleksrapporten över erat område!Håller också med om att man inte blir sjösjuk av att simma...Strunta i hamburgarna nu och unna er ett riktigt restaurangbesök med stor grillad köttbit,massor med nyttiga grönsaker och en maffig energirik efterrätt .Jag tror också att ni har näringsbrist!!.Sköt om er och låt oss veta att ni klivit av" boskapsbåten" och befinner er på land!

Puss och kram till er båda!

2009-10-26 @ 10:18:21
Postat av: Mamma Karin

Hej flickor

Har ni kommit till fastlandet ännu? Jag har liksom mamma Anna gruvat för denna resa och knappt vågat titta på väderleksrapporten över erat område!Håller också med om att man inte blir sjösjuk av att simma...Strunta i hamburgarna nu och unna er ett riktigt restaurangbesök med stor grillad köttbit,massor med nyttiga grönsaker och en maffig energirik efterrätt .Jag tror också att ni har näringsbrist!!.Sköt om er och låt oss veta att ni klivit av" boskapsbåten" och befinner er på land!

Puss och kram till er båda!

2009-10-26 @ 10:19:51
Postat av: Elin e

hej

Ni har blivit så magra tycker jag. Finns det ingen levande orm som ni kan äta upp. Det skulle då jag göra. Imorgon ska jag sova över på Hippo, detär spökkväll och på fredag så ska jag tävla i hoppning på min favorit häst Alert.

2009-10-28 @ 13:10:55
Postat av: Morbror Fredrik & Helen

Hej på er!

Alltid lika kul att läsa er dagbok. Håller tummarna att ni får må bra under "pirat"resan. Isac och Albin vill så gärna bada när de ser att ni badar och vem vill inte det :-) Sköt om er!

Kramar från oss alla

2009-10-28 @ 20:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0