corn island

nu har vi tagit oss till karibien och corn islands. vi overvann guidboken och minskade resetiden fran 4 till 2 dagar. Detta tack vare att vi lyckades komma pa en privat pirat bat som tog 1,5 timme istallet for 10 timmar som guidboken foreslog! Sa nu har vi akt bat tillsammans med pirater med guldtander, guldringar och turban! Vi har ingen aning om vad dom fraktade men vi ar nojda att militaren lat oss hoppa pa. Victoria madde illa hela resan, Malin njot den mesta tiden. Ni kan ju bara tanke er hur det kandes nu i orkansasongen och allt. Guidboken beskrev 10 timmars turen som tuff och obehaglig, varan var varre... Men vi ar nojd och nu ar vi pa den lilla on, en riktig paradis o. Vi bori en hydda pa stranden, vattnet ar turkos-blatt och sanden ar vit. Tyvarr ar vadret inge vidare men vi ar nojda anda. Vi har snorklat tillsammans med Big foot (en kille utan framtander) och vi har mest akt omkring i batar. Det ar stor skillnad pa karibien och resten av centralamerika. Har ar manniskorna svarta och pratar oforstaelig engelska, lyssnar pa reaggie hela natterna (lite som jamaica) och ikvall ska vi pa grillfest runt lagereld. Synd att det inte finns nagon mat pa on, vi har inget att grilla. Forresten har vi levt BARA pa oreos i 3 dagar nu. Internet ar svindyrt och nu ar vi uppe i 3 dollar efter 12 minuter sa vi maste ga, vi har ingen bankomat och pengarna rinner ivag! Undra hur vi ska ta oss harifran...

Kommentarer
Postat av: Pappa Christer

Gud vad häftigt tjejer, verkar vara ett riktigt paradis ni har kommit till, man blir riktigt avundsjuk på er. Har ni lyckats ta er dit så är jag säker på att ni tar er därifrån ochså. Var rädda om er och ta hand om varandra!



Kramar

2009-10-19 @ 22:46:53
Postat av: Dea

myyyyysigt :) jag har runnit ut på idéer, har om inget mer att kommentera då inget förvånar mig längre, Skönt att ni har det bra :D (jag kom på att jag är lite besviken då ni inte skickat nått kort till mig i Umeå när jag såg ni skickat till Jonas hemma i Ramsele, jag vet ju att ni vet var jag bor :) HAHA



PUSS OCH KRAM TILL ER BÅDA

2009-10-20 @ 10:05:28
Postat av: Sofie

Men är ni seriösa, va irriterad jag blir på er. Hur kunde ni åka med dom :o åh.. kan inte bli mer oförsiktig. Men OREOS!! Jag Älskar det, åh va gott det är. Och Vaaahh?! Vad är det jag hör, har ni skickat till Jonas men inte till Mig?! :o besviken på er.. :( (Jag bor på Kronoskogsvägen 7) Haha. men jag vill ändå inte ha några töntiga vykort av er era svettiga grisar.... haha! Ne men, ni kommer ju hem snart + att vi pratar över internet. :) Pusssss <3

2009-10-20 @ 10:39:39
Postat av: Mamma Karin

Nu när ni fått smak av det här livet ...hur ska ni kunna komma till ro med oss vanliga varelser! Ni kommer att bli fullständigt uttråkade...ta med Big foot hem.och..Jag vill också ha ett vykort!!

Var försiktiga...Orkanvarning utanför Mexico gr 5!!!

LOVE YOU ..Kramar

2009-10-21 @ 06:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0