Panama

Nu har vi lyckats ta oss till Panama, utan att bli tagen av gerilla eller granspoliser. Det var inte sa svart, det anda vi behovde gora var att korsa en jarnvagsbro och kopa en returbiljett till San Jose for att overtyga granspolisen att vi skulle tillbaka till Costa rica. Efter det fick vi hoppa in i en buss full med andra turister for att sedan aka vidare med bat till Bocas del toro. Det gick hur bra som helst och Vickan var inte ens lite sjosjuk!

Bocas del toro ar en o-grupp i karibiska havet. Det ar hur fint som helst och vi bor i en liten stad pa en av oarna. Vi bor pa ett fint hotell och for forsta gangen pa resan har vi en aircondition, tyvarr funkar den inte men den ar fin att titta pa. Vi har iallafall en flakt som bara funkar om lampan ar tand. Vi kom pa den smarta idén att koppla bort lampan sa vi kunde ha flakt nar vi sover! Nu funkar varken lampan eller airconditionen langre men vi ar nojda anda.



Som vanligt ar det folk som drar i oss overallt for att fa med oss pa turer. Vi hoppade pa en tur dar vi skulle fa se delfiner, snorkla och titta pa oar och strander. Det var vart vara 13$ som vi betalade for turen. Dom andra turisterna fick betala 20$, sa vi kande oss speciella. Vi fick se delfiner, Malin fick snorkla och Victoria stekte pa baten.

Vi orkar inte skriva sa mycket sa vi lagger ut bilder istallet.

Snart ska vi hyra en kanot och paddla runt oarna har, det ar ca 8 stycken. Far se hur langt vi klarar oss det ar tydligen en hard tur som inte sa manga har provat.


Kommentarer
Postat av: dea gumman

jag och hanna är sååååååå avis ! !

och första bilden påminner om urkult :) HAH

2009-11-14 @ 01:08:32
Postat av: lillasyster

jag saknar dig kom hem kom hem jag gråter varje kvel



elin hhhhhaaaaaajjjjjjjkkkkkkk

2009-11-14 @ 14:26:39
Postat av: Mamma Karin

Hej mina globetrotters!

Ja ni tycks ju klara er fint! Njut!!Här är det snöblandat slask!

Pappa Björn har farit till Mästarn i Hede ,Adde har varit på LAN i Edsele hela natten och är allmänt spak...lugnt och skönt alltså!

Har precis släppt Jonas på Spökparty hos Isabell och Markus och Kim ligger på varsin soffa uppe och ser Modo förlora ..igen! De ligger sist i tabellen ..näst sist är Timrå!! Hur trist är detta?

Ja så mycket mer har inte hänt här ,,jag skulle gå på BK-80 fest ikväll men ångrade mig.

Ha det bra tjejer ,var försiktiga ni vet och krama varandra från mig!

2009-11-14 @ 17:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0